یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۰۹:۵۳

کاهش تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا
ایران دریلینگ: در پی کاهش شمار دکل‌های حفاری فعال در آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که تولید نفت این کشور پس از ماه مه سال ٢٠١٥ میلادی روند کاهشی در پیش گیرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، چنانچه کاهش شمار دکل‌های حفاری فعال در ایالت داکوتای شمالی در چند هفته‌ آینده همچنان ادامه یابد، تولید نفت آمریکا از ماه ژوئن یا ژوئیه سال ٢٠١٥ میلادی پایین می‌آید. به گفته شرکت خدمات میدان‌های نفتی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری نفتی فعال در ایالت داکوتای شمالی در کمتر از چهار ماه ٢٥ درصد کاهش یافته است. بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری فعال در این ایالت هفته گذشته به ١٤٧ عدد رسید که در مقایسه با ١٨٩ دکل فعال در ماه اکتبر کاهش داشته است. این رقم همچنین پایین‌ترین سطح از ماه دسامبر سال ٢٠١٠ میلادی تاکنون به‌شمار می‌رود.

اداره منابع معدنی ایالت داکوتای شمالی اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری فعال در این ایالت ١٥٧ عدد است اما گزارش این نهاد برای کاهش دکل‌ها در سه ماه گذشته، رقمی مشابه بیکرهیوز را نشان می‌دهد. در همین حال، از ١٥٧ دکل فعال گزارش شده در فهرست اداره منابع معدنی، ٢٧ دکل در پروژه‌هایی استفاده می‌شوند که از سال ٢٠١٤ میلادی آغاز شده است و هنوز مشخص نیست که برای حفاری چاه‌های جدید به کار گرفته شوند.اداره منابع معدنی ایالت داکوتای شمالی پیش‌بینی می‌کند که برای حفظ تولید و تغییر در روند کاهشی تولید در چاه‌های موجود، به ١٤٠ تا ١٦٠ دکل حفاری فعال نیاز است.

شمار دکل‌های حفاری موجود در ایالت داکوتای شمالی نشان می‌دهد که رشد تولید نفت این ایالت به زودی متوقف می‌شود. با کاهش بیشتر شمار دکل‌های حفاری، از اواسط امسال تولید نفت در این ایالت روند نزولی در پیش می‌گیرد. براساس این گزارش، جریان مشابهی می‌تواند گریبانگیر دو حوزه بزرگ دیگر شیل اویل یعنی ایگل فورد و پرمیان در ایالت تگزاس شود. به گفته بیکرهیوز، تعداد کل دکل‌های حفاری نفتی در این سه حوزه بزرگ از ٩٥٤ دکل در اوایل ماه اکتبر به ٧٩٤ دکل در هفته گذشته کاهش یافت. این سه حوزه بزرگ ٦٠ درصد از کل دکل‌های نفتی فعال در سراسر آمریکا و همچنین  بیش از ٩٥ درصد از افزایش تولید نفت این کشور را از سال ٢٠٠٩ تاکنون به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین، این سه حوزه از نظر برقراری توازن دوباره در بازار نفت موثر هستند و هم‌اکنون نشانه‌هایی مبنی بر برقراری دوباره توازن در بازار در جریان است.


  کد خبر : 545
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :